vineri, 22 mai 2015

Accentul pe E : ELENA Dinga

Imaginea frumuseţii interioare a Elenei se vede pe chipul său – un adevărat model pentru un pictor talentat.
Firea sa romantică răzbate prin toţi porii şi nu se putea să-şi desăvârşească pasiunea decât tot într-un cadru romantic precum Balcicul. Acolo merge de ceva timp, împreună cu un grup de artişti plastici amatori, pentru a se inspira şi a respira aerul unui loc cu o încărcătură emoţională puternică.
Locul acesta mă aştepta pe mine” spunea regina Maria, cea care şi-a clădit celebrul palat, “colţul cel mai drag inimii mele”, Balcicul fiind chiar locul în care şi-a lăsat inima.
Locul acesta o aştepta şi pe Elena, acolo încărcându-se de frumos şi puritate.
Sunt convinsă că familia a avut un rol important în parcursul său artistic. Mediul familial masculin avea nevoie de sensibilitatea Elenei şi ea avea nevoie de protecţia lor. O armonie care se regăseşte în fiecare tablou al său.
Dorinţa permanentă de a învăţa mai mult, de a studia sunt oglindite în tematica diversă a lucrărilor sale la care este asociată modestia reală de a nu se prezenta în faţa unui public decât la nivelul respectului pe care îl are pentru acesta, toate acestea fiind, la un moment dat, şi un impediment în demersul meu de a o convinge să expună.
Este o minune de fată!
Cel puţin aşa am perceput-o eu de când am decoperit-o ca om şi nu pot să îmi scot din minte imaginea ei îmbrăcată cu o ie, şi floarea roşie din părul prins în cosiţe.
Sunt convinsă că armonia şi romantismul care răzbat din lucrările Elenei vă aduc în faţă, ca un prim pas în evoluţia ei artistică, un om frumos.



Doina Lili BĂLCĂNAŞU - bibliotecar



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu